15 Απριλίου, 2024
Οικονομία

Αισιόδοξα τα μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό το 2024

Αισιόδοξα είναι για τον ελληνικό τουρισμό τα μηνύματα για την τρέχουσα τουριστική χρονιά, όπως αυτά αποτυπώθηκαν στην μεγαλύτερη διεθνή τουριστική έκθεση, την ITB 2024 στο Βερολίνο, που εφέτος προσέλκυσε πάνω από 100.000 επισκέπτες και 5.500 εκθέτες από 170 χώρες.

Με την Ελλάδα να συμμετέχει δυναμικά σε αυτό το ετήσιο ραντεβού της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας στο Βερολίνο, ο ΕΟΤ πρωταγωνίστησε στις επαφές με τους διεθνείς παίκτες του τουρισμού, ενώ ο επιχειρηματικός τουριστικός κόσμος της Ελλάδας πραγματοποίησε πληθώρα επιχειρηματικών επαφών.

Φραγκάκης: Μπήκαν οι βάσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού μας και τα επόμενα χρόνια – Αισιοδοξία για το 2024

Δίνοντας το στίγμα των πεπραγμένων του ΕΟΤ στην ΙΤΒ 2024 ο Γενικός Γραμματέας, Δημήτρης Φραγκάκης, τονίζει στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι η έκθεση ΙΤΒ 2024 ήταν εξαιρετικά επιτυχημένη για την χώρα μας.

Μάλιστα σημειώνει ότι επιβεβαιώθηκε η υψηλή ζήτηση που έχει η Ελλάδα και εφέτος από τις ευρωπαϊκές αγορές, καθώς και η πολύ ικανοποιητική ροή κρατήσεων για το επόμενο διάστημα στους δημοφιλείς προορισμούς μας.

Μάλιστα για το 2024 εκφράζει την αισιοδοξία του για την εξέλιξη της τουριστικής χρονιάς λέγοντας τα εξής: «Είμαι αισιόδοξος για το 2024 και θεωρώ ότι με την καλή δουλειά που γίνεται από όλους τους εμπλεκόμενους στον τουριστικό κλάδο έχουμε βάλει στέρεες βάσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού μας και τα επόμενα χρόνια».

Στο μεταξύ εκφράζει την πίστη ότι θα υπάρξει και χρονική επέκταση της σεζόν αναφέροντας τα εξής: «Στις συναντήσεις μας με τις αεροπορικές εταιρείες και τους tour operators είχαμε επιπλέον την ευκαιρία να διαπιστώσουμε ότι η σεζόν ξεκινάει νωρίς ενώ όλα δείχνουν ότι θα πετύχουμε την επιμηκυνση της και το φθινόπωρο», δηλώνει ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ.

Μάλιστα εστιάζει στις δυο σημαντικές συμφωνίες που υπεγράφησαν με την Emirates και με το Innovation Hub της Mastercard που αναδεικνύει τον πρωταγωνιστικό ρόλο της χώρας μας στην βιομηχανία του τουρισμού, εξηγεί ο κ. Φραγκάκης.

Γ.Χατζής: Οι προκρατήσεις είναι αυξημένες κατά 10% σε σχέση με πέρυσι

Ακτινογραφώντας τις εκτιμήσεις των φορέων του κλάδου για τη νέα τουριστική σαιζόν να τονιστεί ότι ο πρόεδρος της ΠΟΞ Γιάννης Χατζής που έδωσε το «παρών» στην ΙΤΒ, υπογράμμισε άλλων ότι η Ελλάδα φαίνεται να κερδίζει συνεχώς έδαφος στην διεθνή τουριστική αγορά. Οι αυξήσεις στις προ-κρατήσεις σε κάποιες περιοχές πλησιάζουν ακόμα και το 10%.

Παρότι περισσότερες προ-κρατήσεις σημαίνει στις καλές σεζόν λιγότερα έσοδα, είμαστε χαρούμενοι που οι επισκέπτες ψηφίζουν τόσο δυναμικά Ελλάδα, ανέφερε σε δηλώσεις του.

Κ. Σβύνου: το Νότιο Αιγαίο θα πρωταγωνιστήσει και το 24 Κρήτη, Ρόδος, Κως και Κέρκυρα ξεχωρίζουν

Αναφορικά με τους ελληνικούς προορισμούς που θα πρωταγωνιστήσουν το 2024 η Κωνσταντίνα Σβύνου, πρόεδρος του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και προβλέψεων και Έπαρχος Κω – Νισύρου σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η χώρα μας εξακολουθεί να σημειώνει μεγάλη ζήτηση στο χώρο του τουρισμού, με το Νότιο Αιγαίο να πρωταγωνιστεί.

Όλα δείχνουν ότι σε επίπεδο αφίξεων θα έχουμε μια θετική χρονιά και γιατί όχι ένα νέο ρεκόρ. Μεταξύ των Ελληνικών προορισμών ξεχωρίζουν η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως και η Κέρκυρα, όπως λέει.

Ειδικά στο νησί της Κω, οι παραδοσιακές αγορές Αγγλίας και Γερμανίας κινούνται με διψήφια αύξηση στις προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις, ενώ η αγορά της Ολλανδίας εμφανίζει μια μικρή στασιμοτητα ως προς τον ρυθμό κρατήσεων (με αυξημένο επίπεδο προκρατήσεων όμως).

Μάλιστα οι πρώτες πτήσεις για το νησί του Ιπποκράτη θα προσγειωθούν στις 24 Μαρτίου από Κολωνία και Ντίσελντορφ με τη Eurowings, και ακολουθούν στις 31.3 πτήσεις από Gatwick, για να ξεκινήσει σιγα σιγά η τουριστική περίοδος.

Κρήτη: Ολοταχώς για νέο ρεκόρ το 2024, αλλά υπάρχει και προβληματισμός με τον διεθνή οργανωτή ταξιδίων FΤΙ

Προς επίρρωση των παραπάνω και ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, Νίκος Χαλκιαδάκης, που με τη σειρά του έδωσε το παρών στην διεθνή τουριστική έκθεση σημείωσε ότι πράγματι η Κρήτη, η ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού θα κινηθεί και το 24 πολύ δυναμικά με τα πρώτα μηνύματα να κάνουν λόγο και για νέο ρεκόρ αφίξεων στο νησί. Άλλωστε οπως λέει οι προκρατήσεις κινούνται ανοδικά και σε σχέση με το 2023.

Ωστόσο διάχυτος είναι ο προβληματισμός των επαγγελματιών του κλάδου για το τι μέλλει γενέσθαι με την τύχη του διεθνή οργανωτή ταξιδίων FTI, τα οικονομικά προβλήματα του οποίου προβληματίζουν τους κρητικούς επιχειρηματίες, όπως λέει ο κ. Χαλκιαδάκης.

Ο εν λόγω τουρ οπερέιτορ της Γερμανίας φέρνει χιλιάδες τουρίστες και στην Κρήτη, ενώ συνεργάζεται με πάρα πολλά ξενοδοχεία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται με τις οφειλές τους σε αυτά.

Σε κάθε περίπτωση, η εκτίμηση του Νίκου Χαλκιαδάκη είναι ότι τελικά δεν θα υπάρξει πρόβλημα με τις ροές των Γερμανών στην Κρήτη.

Οι προκλήσεις του 2024 περνάνε από το πορτοφόλι των Ευρωπαίων

Παραμένοντας στις προκλήσεις της νέας χρονιάς ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος (Διευθύνων Σύμβουλος του ξενοδοχειακού ομίλου Aldemar Resorts που είναι μέλος του ΞΕΕ και διδάσκων καθηγητής στο μεταπτυχιακό του Πανεπιστημίου Πειραιώς – Τμήμα Βιωσιμότητας) μεταφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τον προβληματισμό του για την εξέλιξη της φετινής τουριστικής χρονιάς, που αυτός έγκειται στην οικονομική στενότητα των ευρωπαϊκών νοικοκυριών.

Εστιάζοντας στην σημαντικότερη αγορά για την Ελλάδα, την γερμανική ο κ. Αγγελόπουλος υπογραμμίζει ότι σε αυτήν παρατηρείται μια υποχώρηση στη ζήτηση για Ελλάδα και εξηγεί ότι για να επανέλθει αυτή θα απαιτηθούν προσφορές εκ νέου από πλευράς των ξενοδόχων.

Μάλιστα υπενθυμίζει ότι πέρυσι, την χρονιά ρεκόρ του ελληνικού τουρισμού, τα πεντάστερα ξενοδοχεία έριξαν τις τιμές του για να πετύχουν υψηλή πληρότητα.

Την ίδια στιγμή ο προβληματισμός του κυρίου Αγγελόπουλου περιλαμβάνει και την αγωνία του, για την εξέλιξη 4 μεγάλων Tour Operator’s, που όπως λέει είναι προς αναζήτηση αγοραστών τους. Πάντως για τον κ. Αγγελόπουλο το αισιόδοξο σενάριο για το 2024 θα είναι η επίτευξη των περυσινών τουριστικών μεγεθών.

«Το μοντέλο τουρισμού αλλάζει σταδιακά προς στην κατεύθυνση ότι ο κόσμος θα ζητάει πιο μικρά καταλύματα πιο παρθένους προορισμούς και κυρίως θα ζητάει να έχει μεγαλύτερο έλεγχο στην κατανάλωσή του», υπογραμμίζει ο κ. Αγγελόπουλος αναφερόμενος στην επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού.

Ηπειρωτικοί προορισμοί – Το αεροδρόμιο του Βόλου πρέπει να μπει στο χάρτη των αεροπορικών εταιρειών της ευρώπης

Ο αέρας αισιοδοξίας που υπάρχει το 2024 για τους νησιωτικούς προορισμούς της χώρας φαίνεται πως δεν αγγίζει όλους τους ηπειρωτικούς προορισμούς της Ελλάδας, με την πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Καρπενησίου Σοφία Φλέγγα να σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι ακόμα οι ευρωπαίοι δεν γνωρίζουν όλες τις γωνιές της Ελλάδας.

Παρά τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει στον τομέα της προβολής, υπάρχουν πολλά περιθώρια στην προβολή αυτών. Με την κυρία Φλέγγα να είναι παρούσα στο Βερολίνο σημειώνει ότι ο στοχος της παρουσίας τους ήταν να μπει το αεροδρόμιο του βόλου στο χάρτη των αεροπορικών εταιρειών της ευρώπης.

Πάντως πολύ ενθαρρυντικά είναι τα πρώτα μηνύματα για την Εύβοια, όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων της Αιδηψού, Θοδωρής Ρουμελιώτης.

Από το Πάσχα και μετά η πληρότητα στα καταλύματα θα πιάσει κόκκινο, καθώς υπάρχουν από τώρα κλεισμένα συμβόλαια από τις χώρες των Βαλκανίων και ειδικά από Σερβία και Ρουμανία, ενώ τα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού, το Evia pass κλπ θα δώσουν ώθηση στον εγχώριο τουρισμό.

Από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι η ελληνική τουριστική βιομηχανία όχι μόνο ζεσταίνει τις μηχανές της για το 2024, αλλά πατάει γκάζι προκειμένου η χώρα να υποδεχτεί τις μεγάλες τουριστικές ροές από τις διεθνείς αγορές.

Οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες εκκινούν στα νησιά από τις αρχές Απριλίου, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι ήδη το Costa Navarino έχει ανοίξει τις πύλες του και υποδέχεται διεθνείς επισκέπτες την πληρότητα να κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή: www.newsit.gr

Σχετικές αναρτήσεις

Νέες οδηγίες για τις εισφορές των εργαζόμενων συνταξιούχων – Τι ισχύει για τους ΑμεΑ

admin

ΑΑΔΕ: «Άλμα» 10% στις νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές τον Δεκέμβριο

admin

Δεν είναι (μόνο) τα επιτόκια που κάνουν τον χρυσό να… λάμπει. Η απειλή του πολέμου παραμένει βασικός λόγος «ανατίμησης»

admin

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Privacy & Cookies Policy