Κατ’ εφαρμογή του άρθρου 9ι του Ν.2251/1994 επιβάλλεται πρόστιμο συνολικού ύψους 2.220.000 ευρώ. Στο άρθρο 13α προβλέπεται η δημοσίευση των συγκεκριμένων εταιρειών, εφόσον το πρόστιμο είναι άνω των 50.000 ευρώ.
Οι 5 εταιρείες στις οποίες έχει ολοκληρωθεί η νόμιμη διαδικασία, τα πρόστιμα έχουν ως εξής:
500.000 ευρώ – ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ Α.Ε.
400.000 ευρώ – ΑΤΤΙΚΑ ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ, ανώνυμη μονοπρόσωπη εταιρεία
300.000 ευρώ – LA VIE EN ROSE by Dimitra Katsafadou, εταιρεία παρασκευής και εμπορίας καλλυντικών προϊόντων
200.000 ευρώ – NOTOS COM ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ, ανώνυμη εμπορική και βιομηχανική εταιρεία
55.000 ευρώ – SNEAKERS MARKET
Στις υπόλοιπες 9 εταιρείες, εκκρεμεί η διαδικασία της γνωστοποίησης στις ίδιες και αμέσως μετά θα δημοσιευτούν τα στοιχεία τους. Σε δύο περιπτώσεις τα πρόστιμα είναι κάτω των 50.000 ευρώ, οπότε και δεν θα ανακοινωθούν τα ονόματά τους όπως ο Νόμος ορίζει, καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου.
Τι απαντούν ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ – Attica για τα πρόστιμα από το Υπουργείο Ανάπτυξης
Η θέση της ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ
«30 Νοεμβρίου 2024. Αναφορικά με την αιφνίδια ανακοίνωση επιβολής διοικητικού προστίμου από το Υπουργείο Ανάπτυξης και η οποία αφορά στην πιθανή παραπλάνηση των καταναλωτών με ανακριβείς ανακοινώσεις τιμών, η ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ επιθυμεί να ενημερώσει για τα εξής:
Ο έλεγχος της υπηρεσίας αναφέρεται σε δύο (2) από τους 20.000+ κωδικούς του ηλεκτρονικού Οutlet καταστήματος https://www.sportsfactory.gr, κατά την περίοδο 7/10/2024 έως και 29/10/2024.
Στο ένα και μόνο προϊόν που πωλήθηκε από το εν λόγω Outlet ηλεκτρονικό κατάστημα στα 50,92 ευρώ, η αναφερόμενη παράβαση από το Υπουργείο Ανάπτυξης εστίαζε στην ανακοίνωση μείωση τιμής που δεν ήταν η χαμηλότερη των 30 ημερών ως βάση αναφοράς της μείωσης αυτής.
Τα προϊόντα αυτά διατίθενται πραγματικά και συνεχώς σε μειωμένη τιμή, όντας σε καθεστώς Outlet , σε σχέση με την αρχική τιμή τους, ενώ η όποια διακύμανση τιμής παρατίθεται για σκοπούς σύγκρισης και μόνο.
Οι συστημικές ενημερώσεις τιμών γίνονται σε καθημερινή βάση, ενώ οι τεχνικοί έλεγχοι τιμών βελτιστοποιούνται συνεχώς και διορθώνουν άμεσα ενδεχόμενες αποκλίσεις, ώστε οι εμπορικές πρακτικές μας να είναι εναρμονισμένες με τον Νόμο και τον Κώδικα Δεοντολογίας.
Θεωρούμε ότι η επιβολή του εν λόγω προστίμου, ιδιαίτερα λόγω της περιόδου, αλλά και του τρόπου που επιβλήθηκε, είναι κατάφορη αδικία και σε καμία περίπτωση το περιστατικό δεν αντιπροσωπεύει τις εμπορικές πρακτικές της ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ.
Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι παρόλο που κληθήκαμε να υποβάλλουμε εξηγήσεις μέχρι και τις 29/11/2024, τις οποίες και καταθέσαμε μέσω αναλυτικού υπομνήματος εμπρόθεσμα, το Υπουργείο επέλεξε να επικοινωνήσει πρώτα την επιβολή προστίμου μέσω δελτίου τύπου και κατόπιν να κοινοποιήσει τη σχετική απόφαση στην εταιρεία μας, έχοντας στερήσει το νόμιμο δικαίωμα της εταιρείας για επαρκή ακρόαση.
Η ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ επιδιώκει συνεχείς διαβουλεύσεις με τους αρμόδιους φορείς, για την ορθότερη δυνατή συμμόρφωση με τις επιταγές του νόμου, λειτουργώντας ως αρωγός των συμφερόντων του Καταναλωτή. Είναι δεδομένο όμως ότι θα είμαστε συνεπείς ως προς την προάσπιση των δικαιωμάτων μας με κάθε νόμιμο μέσο, για την αποκατάσταση της οποιαδήποτε βλάβης προκαλείται στην εταιρεία μας και προσκαλούμε τις αρμόδιες αρχές σε ανοιχτό διάλογο, με στόχο την πλήρη διαφάνεια στο θέμα των τιμών, προς όφελος εντέλει των καταναλωτών και του συνόλου της αγοράς.
Η παρουσία της ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ από το 1982 εστιάζει στην ικανοποίηση και τον σεβασμό του καταναλωτή, στο προϊόν και στην αθλητική κουλτούρα, αξίες που έχουν αναγνωριστεί από το καταναλωτικό κοινό, που μας έχει αναδείξει ως πρωταγωνιστές στην αγορά αθλητικών ειδών. Όλα αυτά τα χρόνια όλοι οι άνθρωποι της εταιρίας μας δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό για την προάσπιση αυτών των αξιών και την εξυπηρέτηση του αγοραστικού κοινού».
Η ανακοίνωση των πολυκαταστημάτων Attica
Σε συνέχεια της σημερινής ανακοίνωσης του Υπουργείου Ανάπτυξης για την επιβολή διοικητικού προστίμου στην εταιρία μας για παράβαση των διατάξεων του Ν. 2251/94 αναφορικά θα θέλαμε να ενημερώσουμε ότι:
-Ο έλεγχος στο ηλεκτρονικό κατάστημα των attica έλαβε χώρα τον Ιούλιο του 2024
-Ανακοινώθηκε με καθυστέρηση 4ων μηνών και μάλιστα την ημέρα του Black Friday
Αφορά σε έναν μόνον συγκεκριμένο κωδικό καλλυντικού προϊόντος και τη διάθεσή του στην τιμή των €34,93 με τιμή αναφοράς €49,90 αντί της χαμηλότερης τιμής των προηγούμενων τελευταίων 30 ημερών (δηλ. €32,97 με τιμή αναφοράς €47,10).
Αν και αναγνωρίζουμε ότι το πρόστιμο που επιβλήθηκε συνδέεται με προηγούμενη παράβαση, που αφορούσε πωλήσεις περίπου €300, τονίζουμε ότι το πρόστιμο ύψους €400.000 για μηδενικές πωλήσεις προϊόντων είναι άδικο καθώς:
-δεν έχει προκύψει βλάβη σε καταναλωτή γιατί καμία πώληση δεν πραγματοποιήθηκε στην «εσφαλμένη» τιμή επειδή στο λογιστικό σύστημα είχε καταχωρηθεί η ορθή τιμή πώλησης
-αφορά σε ένα μεμονωμένο κωδικό μεταξύ των 30.000 κωδικών που φιλοξενούνται στο ψηφιακό κατάστημα
-οφείλεται σε τεχνικό σφάλμα
-εντοπίστηκε άμεσα και διορθώθηκε την ίδια μέρα
-κινηθήκαμε άμεσα για να εξαλείψουμε την πιθανότητα αντίστοιχων περιστατικών στο μέλλον, επενδύοντας σε ένα αυτοματοποιημένο ελεγκτικό λογισμικό, συνολικής αξίας €30.000, που δεν επιτρέπει την ανατίμηση σε προϊόν που έχει μπει σε έκπτωση.
Για την Αττικά Πολυκαταστήματα, μια εταιρία με πολύχρονη παρουσία στην Ελλάδα, η πιστή τήρηση του ισχύοντος νομικού πλαισίου και ο σεβασμός στους πελάτες παραμένουν αδιαπραγμάτευτες αρχές.
Με στόχο να προστατεύσουμε την φήμη της εταιρίας μας, τους 2.200 εργαζομένους της, καθώς και τους 300 συνεργάτες μας, θα προβούμε σε όλα τα νόμιμα μέσα προστασίας που μας δίνει η Ελληνική νομοθεσία.
Πηγή: www.protothema.gr