24 Απριλίου, 2024
Οικονομία

Εταιρείες Διαχείρισης Δανείων: Κρίσιμο δεκαήμερο για την ψηφιακή πλατφόρμα και τη νέα αδειοδότηση

Στην τελική ευθεία για την υιοθέτηση της ψηφιακής πλατφόρμας επικοινωνίας με τους δανειολήπτες, αλλά και του νέου πλαισίου υποχρεώσεων που θα διέπει τη λειτουργία τους, βρίσκονται οι εταιρείες διαχείρισης.

Η Γενική Γραμματέας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Θεώνη Αλαμπάση έστειλε προχθές «ειδοποιητήριο» στις εταιρείες διαχείρισης, υπενθυμίζοντας ότι μέχρι τις 31 Μαρτίου πρέπει να έχουν θέσει σε λειτουργία την ψηφιακή πλατφόρμα – η κάθε εταιρεία ξεχωριστά – και από 1η Απριλίου να επικοινωνούν μέσω αυτής και να ενημερώνουν τους δανειολήπτες.

Η ψηφιακή πλατφόρμα που θα λειτουργεί όπως το web banking των τραπεζών, μέσω προσωπικών κωδικών πρόσβασης που θα χορηγεί ο διαχειριστής πιστώσεων μετά από τη διαδικασία ταυτοποίησης του δανειολήπτη, θα πρέπει να περιλαμβάνει –κατ’ ελάχιστον– :

  1. πληροφορίες σχετικά με τα ποσά που οφείλει ο δανειολήπτης, με αναλυτική καταγραφή των ποσών για κεφάλαιο, τόκους, προμήθειες, τυχόν άλλες χρεώσεις, καθώς και το ισχύον επιτόκιο,
  2. την περιοδικότητα των δόσεων, το ύψος τους, την ημερομηνία πληρωμής κάθε δόσης, το τρέχον υπόλοιπο, καθώς και τον λογαριασμό εξυπηρέτησης της οφειλής.

Ο χρόνος για τις εταιρείες διαχείρισης τρέχει, όμως, και για την εκ νέου αδειοδότησή τους, καθώς πρέπει να υποβάλουν μέχρι τις 29 Μαρτίου στην ΤτΕ νέο φάκελο με αυστηρότερες προδιαγραφές για τη λειτουργία τους. 

Η διαδικασία της αδειοδότησης θα ολοκληρωθεί στις 29 Ιουνίου και αναμένεται να επιφέρει μεγάλο «ξεκαθάρισμα» στο τοπίο των servicers, αφού με τα νέα δεδομένα, περίπου το 1/3 των υφιστάμενων 23 εταιρειών δεν θα μπορέσει να ανανεώσει την άδεια λειτουργίας.

Μεταξύ άλλων, η ΤτΕ ζητά από τις εταιρείες διαχείρισης να έχουν καταγεγραμμένες και εγκεκριμένες πολιτικές για τη διαχείριση των χαρτοφυλακίων τους, εκτίμηση των εγγυήσεων από τις εμπράγματες εξασφαλίσεις των υπό διαχείριση δανείων, αλλά και πλήρη καταγραφή των παρεχόμενων ρυθμίσεων καθώς και φόρμουλα για τη διαχείριση των παραπόνων και των καταγγελιών των πελατών.

Στο σκέλος των ρυθμίσεων, επιβάλλεται οι servicers να λαμβάνουν υπόψη την πραγματική χρηματοοικονομική κατάσταση των οφειλετών και να δεσμεύονται ότι εφόσον ο οφειλέτης είναι ευάλωτος, δεν θα προχωρούν σε πλειστηριασμό.

Σημειώνεται ότι οι εταιρείες διαχείρισης που θα θελήσουν να μπουν και στην αναχρηματοδότηση δανείων θα πρέπει με τα νέα δεδομένα να έχουν ελάχιστα κεφάλαια 4,5 εκατ. ευρώ (αντί των 100 χιλ. ευρώ που προβλέπονται για εταιρείες με απλή άδεια διαχείρισης απαιτήσεων), τα οποία θα πρέπει να καλύπτουν καθ΄ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους.

Πηγή: www.newsit.gr

Σχετικές αναρτήσεις

Μιχαηλίδου: Στόχος η υλοποίηση στοχευμένων προγραμμάτων για τη νεανική απασχόληση και επιχειρηματικότητα

admin

ΔΕΗ: Καθαρά κέρδη 485 εκατ. ευρώ το 2023 – Διανομή μερίσματος 0,25 ευρώ ανά μετοχή μετά από 10 χρόνια

admin

Νέα Οδός: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον Αυτοκινητόδρομο Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι

admin

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Privacy & Cookies Policy