20 Μαΐου, 2024
Ελλάδα

Σε ρόλο τουρκικού αεροπλανοφόρου το ισπανικό «Juan Carlos»: Πώς τα F-16 Viper και F-4 το «βύθισαν» στο Αιγαίο

Σχέδιο για την αντιμετώπιση του τουρκικού αεροπλανοφόρου «TCG Anadolu» επεξεργάζεται το ελληνικό επιτελείο, καθώς εκμεταλλεύτηκε την παρουσία του ισπανικού «JUAN CARLOS» στο Αιγαίο και πραγματοποίησε σχετική άσκηση.

Σημειώνεται πως το ισπανικό αεροπλανοφόρο «JUAN CARLOS» είναι εξάλλου το μητρικό πλοίο, σχέδιο του οποίου εξασφάλισαν οι Τούρκοι προκειμένου να κατασκευάσουν το δικό τους αεροπλανοφόρο. Στο πλαίσιο των κοινών ασκήσεων και συνεκπαιδεύσεων μεταξύ των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και του ισπανικού πλοίου, εκτελέστηκε τις προηγούμενες ημέρες στο Κεντρικό Αιγαίο σενάριο προσβολής του «JUAN CARLOS» από μαχητικά της Πολεμικής μας Αεροπορίας.

Σενάριο, το οποίο σχεδιάστηκε από το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας και πραγματοποιήθηκε από αεροσκάφη F-16 Viper της 340 Πολεμικής Μοίρας «Αλεπού» αλλά και F-4 Phantom της 338 Πολεμικής Μοίρας «Άρης».

Στόχος ήταν να εξουδετερωθεί η αεράμυνα του «JUAN CARLOS» και στη συνέχεια να πληγεί με μεγάλο αριθμό από βόμβες ακριβείας, ώστε όχι απλά να εξουδετερωθεί αλλά και να βυθιστεί. Ο μικτός Σχηματισμός κινήθηκε προς το αεροπλανοφόρο και από μεγάλη απόσταση, ώστε να μην εισέλθει εντός του δραστικού βεληνεκούς των όπλων εγγύς προστασίας του «JUAN CARLOS», εξαπέλυσε εικονικά μεγάλο αριθμό πυραύλων Harm και Maverick.

Στόχος το ραντάρ αλλά και οι υπόλοιποι αισθητήρες του πλοίου, όσο και άλλα καίρια σημεία το αεροπλανοφόρου. Τα αντιαεροπορικά Phalanx και RΑΜ δεν κατάφεραν να αντιμετωπίσουν την επίθεση κορεσμού, με αποτέλεσμα κάποιοι από τους πυραύλους να πλήξουν και να εξουδετερώσουν ραντάρ και αεράμυνα.

Το δεύτερο κύμα επίθεσης προέβλεπε μαζική προσβολή του πλοίου από μικρή απόσταση με τα μαχητικά να χτυπούν εικονικά το «JUAN CARLOS» με βόμβες ακριβείας GBU-24 PW III. Πρόκειται για βόμβες κατευθυνόμενες με laser συνολικού βάρους 2.315 λιβρών με εκρηκτικό γέμισμα 2.000 λίβρες. Το μπαράζ βομβαρδισμού με μεγάλο αριθμό από laser guided βόμβες σε πραγματικές συνθήκες θα είχε ως αποτέλεσμα την βύθιση του γιγαντιαίου πλοίου.

Όπως ακριβώς το ισπανικό «JUAN CARLOS», έτσι και το τουρκικό «ANADOLU» έχει μήκος 232 μέτρα και εκτόπισμα 27.436 τόνων. Και μπορεί για τους γείτονες να αποτελεί σύμβολο ναυτικής ισχύος όμως στην πράξη και στο «κλειστό» Αιγαίο, όπως και στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου θα αποτελεί έναν εύκολο στόχο τόσο για τα μαχητικά της Πολεμικής μας Αεροπορίας όσο και για τα υποβρύχια 214 κλάσης «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ», τα οποία θα διαθέτουν τις πλέον σύγχρονες τορπίλες SEA HAKE.

Επιπλέον, η προστασία του θα απαιτεί τη συνδρομή Μονάδων Επιφανείας και υποβρυχίων ενώ και στον αέρα θα απαιτείται να πετά συνεχώς κοντά του μεγάλος αριθμός μαχητικών, προκειμένου να σχηματίσουν μια «ασπίδα» προστασίας. Αποστολή εξαιρετικά δύσκολη πόσο μάλλον όταν απέναντι τους η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει ήδη μαχητικά Rafale και F-16 Viper, ενώ τα επόμενα χρόνια θα έχει εντάξει στη «φαρέτρα» της και τα stealth μαχητικά 5ης γενιάς F-35.

Το ισπανικό «JUAN CARLOS», το οποίο μεταφέρει μαχητικά Harrier αλλά και σημαντικό αριθμό πεζοναυτών, βρίσκεται στην περιοχή από τις αρχές Απριλίου και ήδη έχει πραγματοποιήσει μια σειρά από κοινές ασκήσεις τόσο με το Πολεμικό Ναυτικό όσο και με την Πολεμική Αεροπορία. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να καταπλεύσει στη Σούδα, ενώ θα ακολουθήσει συνεκπαίδευση τόσο με μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας όσο και με Μονάδες του Στόλου. Επίσης, θα πραγματοποιηθεί και αμφίβιο αεροαποβατικό σενάριο με τη συμμετοχή Μονάδων της ΔΕΠ και συγκεκριμένα Πεζοναυτών, αλλά και κομάντος της 1ης Μοίρας Αλεξιπτωτιστών.

Του Κώστα Σαρικά / Πηγή: onalert.gr

Πηγή: www.newsit.gr

Σχετικές αναρτήσεις

Πρωταπριλιά: Πως ξεκίνησε το έθιμο και η συνήθεια να λέμε ψέματα 

admin

Μενίδι: «Δε μπορούσα να την βλέπω με τον νέο της σύντροφο» είπε ο γυναικοκτόνος για το καρτέρι θανάτου

admin

9ο Οικονομικό Forum των Δελφών: «Το Μάννα» Τσατσαρωνάκη ΑΒΕΕ για τη «Μεγάλη Μετάβαση»

admin

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Privacy & Cookies Policy