24 Μαρτίου, 2025
Οικονομία

Το μπάχαλο στο Σύνταγμα (και οι νόμοι στο συρτάρι), ονόματα υπουργών στριφογυρίζουν, η Εθνική Τράπεζα πάει για την Τρ. Κύπρου

Εδώ, λοιπόν, θα πρέπει να μας εξηγήσει η κυβέρνηση αν σκοπεύει να ξαναμετατρέψει την Αθήνα σε ξέφραγο αμπέλι μιας χούφτας περιθωριακών, διαλύοντας την εικόνα της χώρας, τον τουρισμό και τις δουλειές χιλιάδων ανθρώπων. Να μας το πουν βέβαια και τα κόμματα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αν συμφωνούν με αυτή την κατάσταση, αλλά κυρίως η κυβέρνηση, που υποτίθεται ότι από το 2019 και μετά έχει ψηφίσει μια σειρά από νόμους και διατάξεις για να μαζέψει το μπάχαλο, τις βροχές μολότοφ κ.λπ. Ή όχι;

Βουλή – Γάλλοι ειδικοί

-Από τη χθεσινή συζήτηση κρατάμε δυο-τρεις ενδιαφέρουσες ατάκες του Μητσοτάκη αλλά και την αλλαγή στρατηγικής σε σχέση με την πρώτη προσέγγισή του για την υπόθεση των Τεμπών (τηλεοπτική του συνέντευξη στον Alpha). Ο Κ.Μ έφυγε από την απολογία για τα ξυλόλια και τα τουλόλια, τις δολοφονίες και τα λαθρεμπόρια, αλλά ταυτόχρονα είπε ξεκάθαρα ότι δεν κατάφερε η κυβέρνησή του να πείσει την κοινωνία ότι είχε ως προτεραιότητα τα τρένα. Δίκιο έχει και στα δυο, ούτε οι «ψεκ» θεωρίες ισχύουν για τους νοήμονες ανθρώπους, αλλά ούτε και έγινε κάτι δραστικό για την ασφάλεια των τρένων, γιατί θα το λέγανε. Απόδειξη είναι ότι τώρα ψάχνουμε να βρούμε (ως κράτος) Γάλλους εμπειρογνώμονες (ή Γιαπωνέζους) για να αναλάβουν τον εκσυγχρονισμό των τρένων.

Σενάρια ανασχηματισμού…

-Άρα λοιπόν μην περιμένετε κάτι δραστικό για τον ΟΣΕ, οπότε μιας και στήλη είμαστε, νέα γράφουμε και καταγράφουμε τι συμβαίνει κάθε μέρα στις εστίες άσκησης εξουσίας (Μ.Μ., υπουργεία, κ.λπ.) ας πάμε στο προσφιλές πολιτικό θέμα των ημερών που είναι ο ανασχηματισμός. Ξαναλέω, ό,τι γράφω είναι ρεπορτάζ… και όχι ΦΕΚ, γιατί το ΦΕΚ της νέας κυβέρνησης θα το φτιάξει ο Κ.Μ και εφόσον μένουν ακόμα λίγες ημέρες -μέχρι τον ανασχηματισμό- δεν ξέρει ούτε ο ίδιος τι θα αποφασίσει έως τότε, μιας και είναι πασίγνωστο ότι ο εκάστοτε πρωθυπουργός σβήνει και γράφει ονόματα μέχρι το παρά ένα.

Σχέδια επί χάρτου

-Και αφού σας έκανα την εισαγωγή πάμε τώρα στην ονοματολογία, ξεκινώντας από τα του Μ.Μ, όπου θεωρητικώς τουλάχιστον υπουργοί πάνε και έρχονται. Ο Κυρανάκης για παράδειγμα που έγραφα χθες ότι πάει στο Μεταφορών για αναπληρωτής, μου λέει η πηγή μου ότι όντως ήταν προ ημερών στο Μαξίμου, τα είπε με τον πρωθυπουργό, δήλωσε έτοιμος με τη στολή του σαμουράι για τον ΟΣΕ, αλλά όχι ότι τον «κλείδωσε» ο Μητσοτάκης για τη θέση. Αντιθέτως, ο Παπαθανάσης μου λένε δεν πάει στο Μ.Μ. Ο Θεοδωρικάκος είδε και αυτός τον Κ.Μ και μάλιστα την ημέρα του συλλαλητηρίου, είπε τη γνώμη του για το πολιτικό σκηνικό ως παλαιός σύμβουλός του στα χρόνια της αντιπολίτευσης, αλλά έως εκεί. Τώρα για τον Χατζηδάκη στο Μαξίμου ως συντονιστή-αντιπρόεδρο ή έστω δίπλα στο Μέγαρο Σταθάτου δεν τον απέκλεισε η πηγή μου. «Αν μου πει να πάω εκεί, θα πάω εκεί», μου λένε ότι λέει ο Χατζηδάκης και το ερώτημά μου είναι ποιος θα πάει στο υπουργείο Οικονομικών, χθες άκουσα για την Κεραμέως. Για το υπουργείο Οικονομικών, πάντως, δεν υπάρχουν και πολλοί, είναι μια «ειδική θέση» άκρως ευαίσθητη και απαιτεί κυρίως καλή συνεννόηση με τους συναδέλφους σου και, φυσικά, αποτελεσματικότητα. Πάντως χθες στο καφέ της Βουλής Χατζηδάκης και Κυρανάκης τα λέγανε μια χαρά. Λέτε να πάει ο Χατζηδάκης στο Υποδομών μαζί με αντιπρόεδρος στο Μ.Μ, είτε ως και υπουργός Οικονομικών με αναπληρωτή τον Κυρανάκη; Αντε να τελειώνουμε με την καρέκλα του Υποδομών να ηρεμήσει και ο ανησυχών εργολάβος…

Αδωνις;

-Ερώτημα είναι αν θα μείνει ο Άδωνις στο υπουργείο Υγείας γιατί μια καλή πηγή μου, μου είπε ότι «ο Άδωνις στην κυβέρνηση θα είναι, αλλά δεν ξέρουμε αν θα παραμείνει στο Υγείας». Όπως καταλαβαίνετε ο Μητσοτάκης έχει απλώσει όλον τον τραχανά, όπως γίνεται συνήθως, αλλά δεν ξέρω πού θα καταλήξει.

Το Excel τους πείραξε…

-Τελειώνοντας την ανασχηματισμολογία, για να ‘χουμε να πίνουμε τον πρωινό μας καφέ ευχάριστα, ακούω διαφόρους υπουργούς και παράγοντες να διαρρέουν και να προαναγγέλλουν χαιρέκακα το «τέλος των excel» υπονοώντας ότι θα μετακινηθεί από το Μ.Μ ο Σκέρτσος. Ρωτάω λοιπόν στ’ αλήθεια, ο Σκέρτσος τους μάρανε που δεν πήρανε χαμπάρι ότι ο Σταϊκούρας δεν έβαλε πενιά (σχεδόν πενιά, να μην τον αδικώ…) στα τρένα από το ατύχημα και μετά; Και επειδή κάτι ξέρουμε από δουλειά, όσοι δουλεύουμε και δεν αερολογούμε όπως οι περισσότεροι επαγγελματίες πολιτικοί, ρωτάω: Ποιος θα αναλάβει τη δουλειά του Σκέρτσου στο Μέγαρο Μαξίμου; Ποιον θα ρωτάει ο Μητσοτάκης για το τι συμβαίνει στην κυβέρνησή του άραγε, γιατί… πολυτεχνίτες έχει μπόλικους εκεί, αλλά από δουλειά τι γίνεται; Τέλος πάντων, η δική μου γνώμη (ο καθένας έχει μια γνώμη έτσι, μην πω και το υπόλοιπο) είναι ότι η κυβέρνηση αυτή πάσχει όχι από το excel του Σκέρτσου, αλλά από πολλά excel και από ανθρώπους κανονικούς που εργάζονται και παραδίδουν.

Η Εθνική Τράπεζα ζήτησε έγκριση να κινηθεί για την Τράπεζα Κύπρου

-Και περνάμε στα νέα της αγοράς αρχίζοντας από τις τράπεζες που είναι σε κατάσταση… βρασμού. Η πληροφορία προέρχεται από σοβαρή και αξιόπιστη πηγή και για αυτό και τη μεταφέρω, γιατί από τη φύση τους τέτοιες πληροφορίες δεν είναι εύκολο να διασταυρωθούν: Η διοίκηση της Εθνικής τράπεζας, δηλαδή ο Π. Μυλωνάς, έχει ζητήσει από την πολιτική ηγεσία το «πράσινο φως» για να προχωρήσει με την Τράπεζα Κύπρου. Ένα τέτοιο deal λόγω του ειδικού χαρακτήρα τόσο της Εθνικής Τράπεζας, όσο και της Τράπεζας Κύπρου δεν μπορεί να προχωρήσει αν δεν εγκριθεί από την Κυβέρνηση και δεν συμφωνηθεί πολιτικά και με την ηγεσία της Κύπρου. Προσέξτε, ζητήθηκε κρατική έγκριση, αν θα δοθεί ή όχι δεν το γνωρίζουμε. Αυτές οι διεργασίες ίσως εξηγούν και την πορεία της μετοχής της Εθνικής το τελευταίο διάστημα. Υπενθυμίζω ότι οι ψίθυροι για Εθνική και Τράπεζα Κύπρου ξεκίνησαν από την πρόσφατη τηλεδιάσκεψη, όταν ρωτήθηκε ο Π. Μυλωνάς και απάντησε ότι αναζητούμε ευκαιρίες και έχουμε την πειθαρχία να περιμένουμε να εμφανιστούν, χωρίς δηλαδή να το επιβεβαιώσει, αλλά ούτε και να το αποκλείσει. Σε κάθε περίπτωση είναι ακόμη στο στάδιο των πολύ εσωτερικών διεργασιών και μπορεί η προσπάθεια να τελειώσει πριν αρχίσει.

Η πρόταση που απορρίφθηκε το 2022 και οι Σλοβένοι

-Η διοίκηση της Εθνικής γενικά ψάχνεται μετά τις τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο και το εγχείρημα της Τράπεζας Κύπρου στην παρούσα φάση δείχνει πόσο γρήγορα και απρόβλεπτα μπορεί να αλλάξει η κατάσταση. Το λέω αυτό γιατί τον Αύγουστο 2022, όταν η Τράπεζα Κύπρου δεχόταν προτάσεις εξαγοράς από το Lone Star (στις 5/5/22 στο 1,25 ευρώ ανά μετοχή, στις 25/5/22 στο 1,38 ευρώ και στις 8/7/22 στο 1,51 ευρώ) είχε στραφεί τότε στην Εθνική Τράπεζα και της ζήτησε να αναλάβει ρόλο λευκού ιππότη εξαγοράζοντάς την. Το Lone Star είχε βάλει τότε στο τραπέζι 727 εκατ. για την Τράπεζα Κύπρου, αλλά η Εθνική Τράπεζα είχε τότε απορρίψει το φθηνό (με τα σημερινά δεδομένα) deal. Στη συνέχεια, στις αρχές του 2023 η ΕΤΕ είχε αναθέσει στη Rothchild να της βρει στόχο εξαγοράς και η επενδυτική τράπεζα πρότεινε μια τράπεζα της Σλοβενίας, αλλά η πρότασή της δεν ενθουσίασε.

Γιατί πουλάει ο Πόλσον;

-Και πάμε στον Τζον Πόλσον που τελευταία έχει βγει πωλητής στις ελληνικές μετοχές του χαρτοφυλακίου του. Ο Πόλσον με προσωπική περιουσία 4,7 δισ. και μπαμπάς στα 68-69 χρόνια του με την 36χρονη Αλίνα Ντε Αλμέιδα, δεν πουλάει επειδή έχει οικονομικά ζόρια. Άλλωστε πριν λίγες ημέρες αγόρασε στο Πουέρτο Ρίκο ένα πολυτελές real estate project 22 ορόφων και ο όρος «αναδιάρθρωση χαρτοφυλακίου», που ειπώθηκε για τις πωλήσεις στην Ελλάδα, σηκώνει πολύ νερό. Η ανησυχία που υπάρχει στην αγορά είναι γιατί ο μεγαλοεπενδυτής αποφάσισε να πουλήσει τώρα, δηλαδή σε μια συγκυρία όπου οι τραπεζικές μετοχές ανακάμπτουν. Οι πωλήσεις πιθανόν δικαιολογούνται από το γεγονός ότι είναι στην ελληνική αγορά από το 2014, τα περίπου 800 εκατ. που έβαλε στο ΧΑ κάποια στιγμή εξανεμίστηκαν, οπότε τώρα που η τάση είναι ανοδική βρήκε ευκαιρία να ρευστοποιήσει. Ούτως ή άλλως τόσο μεγάλες συμμετοχές δεν πωλούνται μια κι έξω αλλά σταδιακά και μην ξεχνάμε ότι ο άνθρωπος hedge fund manager ήταν, κι όχι θεσμικός επενδυτής. Λογική επιχειρηματολογία, αλλά οι πωλήσεις δεν θα δικαιολογούσαν καμία ανησυχία αν ο Πόλσον δεν ήταν φίλος και μεγάλος χρηματοδότης του Ντόναλντ, με τα media να τον αναφέρουν κάποια στιγμή ως και για υπουργό Οικονομικών της διακυβέρνησης Τραμπ. Οπότε η αγορά δικαίως προβληματίζεται και αναρωτιέται: Μήπως ξέρει κάτι που εμείς θα το μάθουμε αργότερα; Με όλο αυτό που συμβαίνει τώρα στις ΗΠΑ, με τους μεγιστάνες να παρατάσσονται δίπλα στον Τραμπ, μήπως ο Πόλσον έχει κάποια πολύ προωθημένη πληροφόρηση, ένα είδος “εσωτερικής πληροφόρησης”; Απάντηση η στήλη προφανώς δεν έχει και αναμένει -όπως όλοι – να διαπιστώσει αν οι πωλήσεις θα έχουν συνέχεια. Στην αγορά κάποιοι παρακολουθούν μήπως και μετά τις τράπεζες έρθει η σειρά της ΕΥΔΑΠ, μιας μετοχής με χαμηλή συναλλακτική δραστηριότητα.

Οι τραπεζικές μετοχές μοιράζουν κέρδη

-Οι παλιοί έλεγαν πως άνοδος στο Χρηματιστήριο χωρίς τράπεζες δεν νοείται και η ρήση επιβεβαιώνεται ξανά. Πάνω από τα 2,6 ευρώ έκλεισε χθες η Eurobank, στην υψηλότερη τιμή από τις 16 Νοεμβρίου 2015, ρεκόρ 9ετίας και για την Εθνική Τράπεζα, η οποία εδραιώθηκε πάνω από τα 9 ευρώ και σε υψηλό 7ετίας (Ιούνιος 2018) η Alpha Bank, υπερβαίνοντας το ψυχολογικό όριο των 2 ευρώ. Στην περίπτωση της τελευταίας, το πακέτο των 57 εκατ. μετοχών με πωλητή τον Τζον Πόλσον, που άλλαξε «χέρια» στην τιμή του 1,915 ευρώ δεν ήταν αρκετό ώστε να βάλει «φρένο» στην ανοδική πορεία του τίτλου, παρά το discount στην παραπάνω συναλλαγή. Αντιθέτως, η αύξηση της τιμής στόχου από την Jefferies στα 3,2 ευρώ -από 2,7 ευρώ προηγουμένως- λειτούργησε ευεργετικά για την Alpha Bank. Όσο για την αγορά, στον δρόμο των ρεκόρ επέστρεψε η Λεωφόρος Αθηνών, καθώς μετά τις 1.625 μονάδες του περασμένου Φεβρουαρίου, ο Γενικός Δείκτης έριξε χθες το «φράγμα» των 1.630 μονάδων, για πρώτη φορά έπειτα από 14 χρόνια. Επόμενο ορόσημο οι 1.662 μονάδες της 14ης Μαρτίου 2011. Το υψηλό 9 και πλέον ετών (Νοέμβριος 2015) «φρέσκαρε» ο τραπεζικός δείκτης, ξεπερνώντας με άνεση τις 1.500 μονάδες. Τις 4.000 μονάδες έπιασε ο δείκτης υψηλής κεφαλαιοποίησης (FTSE 25 / Large Cap), κάτι που είχε να συμβεί από τον Ιούλιο του 2014.

Περαστικά

-«Περαστικά τους θα πω». Αυτή ήταν η… ευχή χθες από τον Παναγιώτη Σταμπουλίδη, επικεφαλής της μονάδας συμβάσεων στρατηγικής σημασίας (PPF) και εκτελεστικό μέλος στο ΔΣ του Υπερταμείου, στο πλαίσιο του συνεδρίου για την κτηματαγορά στη Βόρεια Ελλάδα Prodexpo North, σχολιάζοντας τις εξελίξεις για την αξιοποίηση της μαρίνας Καλαμαριάς, όπου μεταξύ άλλων αντιδράσεων, ο δήμος Καλαμαριάς έχει προσφύγει στο ΣτΕ ζητώντας της ακύρωση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος. «Υπάρχει η αγωγή, θα περιμένουμε εκ νέου το πράσινο φως από το ΣτΕ, και θα ξεκινήσουμε στη συνέχεια έναν νέο διαγωνισμό. Θυμίζω ότι το πλάνο που είχαμε φέρει για την Καλαμαριά είχε ήπια παρέμβαση. Χάθηκε ο χρόνος στο όνομα των μεγάλων… συνθημάτων και ελπίζω να έχουμε ένα ξεκάθαρο πλαίσιο μετά την εκδίκαση από το ΣτΕ».

ΔΕΘ: Ούτε τετράγωνο στο Μανχάταν να χτίζαμε

-Δεν φαίνεται να του βγαίνουν τα… μαθηματικά για την ιδιωτική συμμετοχή στην ανάπλαση της ΔΕΘ, όπως τουλάχιστον τα υπολόγισε χθες στο συνέδριο της Prodexpo Νorth ο Δημήτρης Ανδριόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της DIMAND. Ο ίδιος έχει δηλώσει κι επανέλαβε και χθες ότι η DIMAND ενδιαφέρεται για το έργο. Ο Π. Σταμπουλίδης τοποθέτησε το κόστος της ανάπλασης στα πέριξ των 370 εκατ. ευρώ, με την κρατική συμμετοχή όχι πάνω από τα 120 εκατ. ευρώ, τη συνεισφορά της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για το πράσινο στα πέριξ των 20 εκατ. ευρώ και τα υπόλοιπα από την ιδιωτική συμμετοχή. «Δεν βγαίνουν τα απλά μαθηματικά, ούτε τετράγωνο στο… Μανχάταν να χτίζαμε» ήταν η ατάκα του Ανδριόπουλου, ο οποίος, αν μη τι άλλο, από ατάκες το ‘χει.

Μετρό Θεσσαλονίκης: ΣΕ 80 μέρες έγιναν 7 εκατ. μετακινήσεις

-Από το ίδιο συνέδριο φάνηκε και η «ανάσα» που δίνει στην πόλη το μετρό, πέραν φυσικά και της ανόδου της αγοράς ακινήτων γύρω από τους σταθμούς. Όπως ανέφερε ο Ιωάννης Παπαγεωργίου, συντονιστής του πρωθυπουργικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη, μέσα σε 80 μέρες έγιναν 7 εκατ. μετακινήσεις, 10% μείωση της κίνησης στο κέντρο, ενώ έχουν εκδοθεί και 81.000 προσωποποιημένες κάρτες. Η επέκταση στην Καλαμαριά αναμένεται έως το τέλος της χρονιάς, εξυπηρετώντας 350.000 πολίτες, ενώ παράλληλα ολοκληρώνεται και το πάρκινγκ στον σταθμό της Νέας Ελβετίας με τη δημιουργία 400 νέων θέσεων.

Αντάρτικο στα μέγκα-γιοτ και την κρουαζιέρα

-Το ότι υπάρχουν δήμαρχοι που έχουν μια ιδιαίτερη οπτική απέναντι στις επενδύσεις το έχουμε δει πολλές φορές, σχετικά πρόσφατα στον Ταύρο όπου ματαιώθηκε τελικά project ολλανδικών συμφερόντων, και τώρα στην Πάτρα όπου ο δήμαρχος της πόλης, Κώστας Πελετίδης, αντιδρά στις επενδύσεις για το λιμάνι μιλώντας περί «καταστροφής». Φυσικά, στο όνομα του λαού και με τα γνωστά τσιτάτα περί «λογικής του κέρδους» και «ξένων δανειστών που δεν γνωρίζουν πού βρίσκεται η Πάτρα», όπως έλεγε προ ολίγων ημερών σε ραδιοφωνική του συνέντευξη. Μιλάμε για τεράστιες επενδύσεις στο βόρειο λιμάνι του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας, μεταξύ των οποίων σε υποδομές για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και για μαρίνα για μεγάλα σκάφη αναψυχής (Mega Yacht) που μπορούν να μεταμορφώσουν οικονομικά και αρχιτεκτονικά την πόλη και να ανοίξουν επιτέλους το λιμάνι στους πολίτες. Διότι αντίθετα με όσους υποστηρίζουν πως οι παρεμβάσεις αυτές θα οδηγήσουν σε σταδιακή «ιδιωτικοποίηση» της παραλιακής ζώνης αποκλείοντας την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών, συμβαίνει το αντίθετο αφού με τη δημιουργία της Patradise Mega Yacht Marina ανοίγει το λιμάνι στους κατοίκους και τους επισκέπτες καθώς παύει να ισχύει ο κανονισμός ασφαλείας ISPS (International Shipping and Port Facility) του Παγκόσμιου Οργανισμού Ναυτιλίας σε αυτό το σημείο, o οποίος απαγορεύει την ανεξέλεγκτη πρόσβαση των πολιτών στο λιμάνι. Δεν συζητάμε φυσικά τα έσοδα που θα έλθουν για την πόλη από την κρουαζιέρα, καθώς ο νόμος που ψηφίστηκε πρόσφατα προβλέπει σε κάθε επιβάτη τέλος κρουαζιέρας, το οποίο κατά το 1/3 αποδίδεται στους δήμους όπου βρίσκονται τα λιμάνια αποβίβασης για έργα βελτίωσης των τουριστικών υποδομών και υπηρεσιών. Τι προτείνει ο δήμαρχος; Σε αδρές γραμμές, το βόρειο λιμάνι να γίνει χώρος αναψυχής, περιπάτου και αθλητισμού… Βέβαια από το 2018 όταν παραχωρήθηκε οριστικά στον δήμο Πατρέων περίπου η μισή έκταση του Βόρειου Λιμένα του ΟΛΠΑ προκειμένου να αξιοποιηθεί προς όφελος των δημοτών, κάτοικοι λένε πως η παραχωρηθείσα έκταση (από την οδό Διακονιάρη μέχρι Αγίου Νικολάου και από την οδό Θεσσαλονίκης μέχρι Πλαζ, με το υφιστάμενο αγκυροβόλιο) παραμένει αναξιοποίητη καθώς χρησιμοποιείται ως άναρχο πάρκινγκ. Και η καθυστέρηση της ανάπλασης θα μπορούσε, βέβαια, να ενεργοποιήσει τη σχετική ρήτρα επιστροφής της έκτασης που παραχωρήθηκε.

Αυτά που δεν θα πει σήμερα η Λαγκάρντ

-Ουδείς μπορεί να είναι σίγουρος αυτή την εποχή, αλλά οι αγορές σίγουρα έχουν προεξοφλήσει μια νέα μείωση των επιτοκίων του ευρώ. Ο στόχος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας είναι να οδηγήσει στα επιτόκια του ευρώ στο 1,75% μέχρι το τέλος του έτους. Ο σχεδιασμός προβλέπει μία μείωση 1/4 της μονάδας σήμερα, άλλη μία τον Απρίλιο και κατόπιν αναμονή για την εξαγωγή συμπερασμάτων ώστε να ακολουθήσουν άλλες δύο μειώσεις μέχρι τον Δεκέμβριο. Οι Ευρωπαίοι ηγέτες στη Σύνοδο Κορυφής θα σχεδιάσουν τον μεγάλο κοινό δανεισμό για τις αμυντικές δαπάνες με δεδομένο ότι τα επιτόκια θα πέσουν κάτω από το 2%. Επιπλέον η ασθμαίνουσα οικονομία της Ευρωζώνης χρειάζεται απεγνωσμένα φθηνότερο χρήμα για να κρατηθεί πάνω από το φτωχό 1% σε ρυθμό ανάπτυξης. Στο μεταξύ, η ισοτιμία του ευρώ σκαρφάλωσε στο 1,07 δολάρια, ενώ στην Αμερική υποφέρουν από την ακρίβεια που έφεραν οι δασμοί του Τραμπ προτού καν τεθούν σε ισχύ. Δυστυχώς σήμερα η Κριστίν Λαγκάρντ δεν θα μπορέσει να περιγράψει τις εξελίξεις με τόση σαφήνεια, πρώτον γιατί δέχεται ισχυρές πιέσεις από τους «ιέρακες» που θέλουν ακριβό το χρήμα στην Ευρωζώνη, δεύτερον γιατί ο πληθωρισμός δεν μας κάνει τη χάρη να εγκαταλείψει την καθημερινότητα των Ευρωπαίων. Επομένως η Ευρώπη θα κινηθεί με χρησμούς και μαντεψιές μέχρι να βρει την ισορροπία της…

Τα μυστήρια του DAX

-Ο Δείκτης DAX στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης ξεπέρασε χθες με άνεση τις 23.000 μονάδες με εντυπωσιακή άνοδο +3,4%, ενώ προχθές κατέρρεε με πτώση -2,5%. Κάποια στιγμή είδαμε και την Deutsche Bank να ανεβαίνει +10% σαν να επρόκειτο για διακύμανση penny stock. Την ίδια μέρα, ανακοινώθηκε ο αριθμός των εταιρικών πτωχεύσεων στην τρίτη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου σε περισσότερες από 2.000, το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 10 ετών. Όλα αυτά ενώ το ποσοστό ανεργίας αυξήθηκε στο υψηλότερο επίπεδο από την κορύφωση της κρίσης του 2020. Η αλήθεια είναι ότι ο δείκτης DAX πολύ μικρή σχέση έχει με τη γερμανική οικονομία. Οι επιχειρήσεις που απαρτίζουν τον δείκτη έχουν μεγάλη διεθνή παρουσία και λιγότερο από το 20% των εσόδων τους προέρχεται από τη Γερμανία. Ας μην ξεχνάμε ότι ο τεχνολογικός κολοσσός SAP αντιπροσώπευε σχεδόν το 50% των κερδών του δείκτη πέρυσι.

Πηγή: newmoney.gr

Πηγή: www.protothema.gr

Σχετικές αναρτήσεις

Αρνί: Η «αγάπη» των Ευρωπαίων, τα «απόνερα» της πανδημίας και οι ζωονόσοι ανεβάζουν τις τιμές ενόψει Πάσχα

admin

Θεοδωρικάκος: Δεν θα γίνουν αποδεκτές υπέρογκες αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας – Τέλος ο δείκτης του ΙΟΒΕ, από 1/1/2026 νέος από την ΕΛΣΤΑΤ

admin

Φρένο από τη ΔΕΗ στις αυξήσεις στο ρεύμα – Τα τιμολόγια Μαρτίου

admin

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Privacy & Cookies Policy